niedziela, 25 października 2015

Chlebek bananowy

Wreszcie udało mi się go zrobić! :D A to wszystko dzięki mojej Mamusi, która kupiła bardzo dużo bananów. :)  Po pierwszym kęsie stwierdzam, że będzie on dość często u mnie gościł. :P Mam zamiar wziąć go jutro do szkoły jako przekąskę. ;)
Jak już jesteśmy w temacie zdrowego odżywiania. Powiem szczerze, jestem zaskoczona tymi wszystkimi pysznymi rzeczami bez cukru, które można zrobić! :D Są tak pyszne, że nawet nie mam już ochoty na zwykłe słodycze. Czy to nie piękne? :)

Enfin j'ai réussi à faire le pain de banane! :D C'est grâce à ma Maman qui a acheté vraiment beaucoup de bananes. :) Après une première bouchée je suis sûre de le faire très souvent. :P Demain je vais le prendre comme un casse-croûte à l'école.
Si on parle déjà de la nourriture saine je dois dire d'être surprise qu'il y a beaucoup de choses douces et saines. Elles sont très  bonnes et j'ai plus d'envie de manger des bonbons normals. :)

Przepis na chlebek bananowy wzięłam ze strony/La recette vient de healthy plan by ann.
Składniki:
- 3 banany
- 1 łyżka nasion chia
- 3 łyżki wrzątku
- 2,5 łyżki oleju kokosowego
- 1,5 szklanki mąki ryżowej
- szczypta cynamonu

Banany rozgniatamy widelcem. Nasiona chia zalewamy wrzątkiem, tworząc tzw. "jajko chia" - świetny odpowiednik jajka dla wegan. :) Do bananów dodajemy resztę składników i mieszamy. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na 50 - 60 minut (u mnie 50 min.). :)
Smacznego! :D

Ingrédients:
- 3 bananes
- 1 cuillère à soupe de chia
- 3 cuillères à soupe d'eau chaude 
- 2,5 cuillères d'huile de noix de coco
- 1,5 verres de farine de riz
- 1 pincée de canelle 

On écrasé les bananes avec une fourchette. On mouille le chia avec de l'eau. On ajoute le reste d'ingrédients aux bananes et on mélange tout. On fait cuire la pâte pendant 50-60 minutes en 180 degrés de Celsius. 
Bon appétit! :D
  
Miłego tygodnia!/Bonne semaine! :D
PS. Zapraszam na Facebooka :)/Je vous invite sur mon Facebook :) KLIK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jak coś napiszecie - pochwały i krytyki, jakieś pytania. :)