środa, 25 listopada 2015

Moje ulubione śniadania

Nie od dziś wiadomo, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Daje nam energię, jest jednym z czynników odchudzania i od samego rana może nam poprawić humor. :) Muszę przyznać, że jest to mój ukochany posiłek dnia, bez którego nie wyobrażam sobie wyjścia z domu. Szczerze mówiąc, nie wiem, jak niektórzy dają radę jechać do szkoły/pracy bez śniadanka. Dla mnie samo pojechanie na chwilę na badania na czczo jest wyzwaniem, a co dopiero dojazd do szkoły. :P
Bardzo lubię eksperymentować rano (a właściwie wieczorem) i mieć pyszne śniadanie. :) Bardzo się staram, żeby głównym składnikiem były świeże owoce lub w ostateczności domowy dżem. Dzisiaj chciałabym się z Wami podzielić moimi ulubionymi śniadaniami. Niektóre możecie przygotować wieczorem i tylko podgrzać następnego dnia, a niektóre są idealne na weekendy lub jakieś święta w środku tygodnia. :P

1. Owsianka - to jest NAJLEPSZE śniadanie ever!!! Owsiankę jem najczęściej w przeróżnych zestawieniach, np. kakaowa + banan, z masłem orzechowym + bananem, oczywiście ze świeżymi owocami (i tu najpiękniejszą i najpyszniejszą owsiankę można jeść we wiosnę i lato, kiedy jest peeełno owoców). :D Wieczorem go garnuszka wsypuję płatki owsiane, nasiona chia, cynamon, (kakao/masło orzechowe/inny dodatek tego typu), miód i zalewam wszystko mlekiem. Mieszam i odstawiam na bok. A rano podgrzewam, aż będzie fajnie gęsta :) Do tego kroję owoce (lub to też robię wieczorem) i voila! :D
2. Pudding chia - to jest idealne śniadanie, kiedy są świeże truskawki, maliny, brzoskwinie itp. :) Przepis znajdziecie TUTAJ.
3. Wrapy - wiem, wiem, to może wydawać się dziwne. Wrapy na śniadanie? Tak! Ale za to jakie! Z masłem orzechowym, bananem i/lub innymi owocami :D Wieczorem kroimy wszystkie owoce, jakie tylko chcemy. Rano podgrzewamy tortillę (najlepiej z otrębami i siemieniem lnianym), smarujemy ją masłem orzechowym, układamy owoce, posypujemy nasionami chia, zawijamy i smacznego! :D

4. Pancakes - to jest właśnie śniadanie na sobotę/wolne :) Pyszne placuszki z jogurtem i owocami. Pyszotka :D
5. Placki - kiedy mam czas bardzo często robię różnego rodzaju zdrowe placuszki. Karmię też nimi moją siostrę, która je uwielbia. Przygotowuję różne placuszki. O niektórych możecie przeczytać TUTAJTUTAJ lub TUTAJ. :) Ale spokojnie, na pewno podzielę się z Wami jeszcze wieloma przepisami i odkryciami :)
Smacznego! :P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jak coś napiszecie - pochwały i krytyki, jakieś pytania. :)