sobota, 9 lipca 2016

Romeo i Julia

W czwartek razem z moją Przyjaciółką poszłyśmy do pięknego Teatru im. J.Słowackiego na spektakl pt. "Romeo i Julia". Bilety kupiłam w marcu przed Świętami Wielkanocnymi, więc troszkę musiałyśmy poczekać na ten wieczór. Było warto :)
Adaptacja, którą widziałyśmy, jest nowoczesna. Długie szerokie suknie, rajstopy na nogach mężczyzn i bufiaste pantalony były obecne tylko przez kilka minut. Przez resztę spektaklu aktorzy nosili współczesne ubrania (krótkie sukienki, adidasy,...). Mogłyśmy usłyszeć oryginale cytaty z Szekspira, ale również kolokwialne wyrażenia. :) Aktorzy byli dobrze dobrani, naprawdę wczuwali się w swoje role i sprawili, że przez trzy godziny znalazłam się w innym świecie, oderwana od rzeczywistości.
Koszulka - Reserved
Spodnie - Reserved
Żakiet - Orsay
Torebka - H&M
Cieszę się, że zobaczyłam ten spektakl. Bardzo lubię historię Romea i Julii i oglądanie różnych adaptacji sprawia mi przyjemność. Oczywiście najbardziej podoba mi się francuski musical na postawie tego dramatu. :) 
Mimo swojej współczesności spektakl w Teatrze Słowackiego bardzo mi się podobał, w przeciwieństwie do filmu z Leonardo DiCaprio. Nie przypadło mi do gustu połączenie języka Szekspira i nowoczesnej rzeczywistości. 
Do "Romea i Julii" mam też niewielki sentyment, gdyż w tym roku brałam udział w przedstawieniu "Romeo and Juliet" w języku angielskim. W trakcie czwartkowego spektaklu co chwilę przychodziły mi do głowy kwestie po angielsku :P

Zdjęcia zrobione przeze mnie i Anię

2 komentarze:

  1. Niestety zostaniemy skażeni tym przedstawieniem od końca życia ;D
    Buziaki z wreszcie słonecznego morza ;*

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jak coś napiszecie - pochwały i krytyki, jakieś pytania. :)