sobota, 17 września 2016

3 pomysły na śniadania, które goszczą u mnie cały czas!

Wiecie, że uwielbiam jeść śniadania i NIGDY ich nie opuszczam. Śmiało mogę powiedzieć, że jest to mój ulubiony posiłek dnia i mimo porannego pośpiechu zawsze się z niego cieszę :) W tygodniu niespecjalnie eksperymentuje z jakimiś nowościami i wybieram sprawdzone przepisy. Poznawanie nowych smaków zostawiam na sobotę ;)
Chciałabym się dzisiaj z Wami podzielić trzema pomysłami na śniadanie, które goszczą u mnie na okrągło! Są szybkie, łatwe i można je spokojnie jeść rano przed szkołą/pracą. A do tego wszystkiego bardzo sycące! :D

1. Czekoladowa owsianka z owocami - na blogu pojawił się już przepis na kakaową wersję tego śniadania, ale ja zdecydowanie wolę tę czekoladową, dosłownie rozpływa się w ustach. Zawsze na wierzch daję owoce, które akurat mam w domu. Najlepsza jest z malinami, truskawkami lub nektarynkami :)

Składniki:
- 4 łyżki płatków owsianych
- 1 łyżka nasion chia
- 1 - 1,5 szklanki mleka
- 1 łyżka miodu
- 1 pasek gorzkiej czekolady

Wszystkie składniki oprócz czekolady mieszamy w garnuszku i odkładamy na noc. Rano wstawiamy na gaz, dodajemy czekoladę i mieszamy, pilnując, żeby nic się nie przypaliło ;) Gdy czekolada się rozpuści, a owsianka zgęstnieje i zacznie się gotować, przekładamy ją do miski. Na wierzch dajemy ulubione owoce. Smacznego :)
2. Granola - kolejne pyszne i sycące śniadanie! I chyba najszybsze z tych dzisiejszych. Co tydzień w niedzielę robię nową granolę, ponieważ nie tylko ja ją zajadam. Jej wielką fanką jest moja Mama! :) Rano tylko wsypuję do miski i podgrzewam lekko mleko (chociaż z zimnym też jest pyszne). I gotowe :)
Podam Wam taki mój podstawowy przepis. Dodatki dodajcie według Waszego upodobania.

Składniki:
- 2 banany
- 2,5 szklanki płatków owsianych
- bakalie, np. płatki migdałów, rodzynki,...

Banany gnieciemy dokładnie widelcem. Mieszamy z płatkami i naszymi dodatkami. Wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i daje do piekarnika nagrzanego do 140 stopni na 40 minut. Warto co 10 minut "zamieszać" granolę, żeby płatki nie przypaliły się :) Gdy granola jest gotowa, przekładamy ją do słoika/opakowania/czegoś, gdzie można ją trzymać. Podajemy z mlekiem :P
Oczywiście można też wybrać jogurt naturalny zamiast mleka, ale ja wolę to drugie :)
3. Kanapka z masłem orzechowym, bananem i nasionami chia - to jest śniadanie na piątek ;P szybkie i pyszne. Zawsze jak je robię, wiem, że już piątunio i dałam radę przetrwać caaaały tydzień. Kiedyś takim śniadaniem był kanapka z Nutellą, no ale rozumiecie... Masło orzechowe zdrowsze ;) i lepsze! ;P
Tutaj wystarczą tylko 2 kromki chleba lub bułka, które smarujemy masłem orzechowym, następnie układamy plasterki banana i posypujemy nasionami chia.

5 komentarzy:

  1. Pyszne te śniadanka i sama często jem owsiankę z owocami, ale bez czekolady. Chętnie i ją dołożę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne pomysły! Ja jestem fanką płatków owsianych, zastosuję trzeci przykład:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się, śniadanie to podstawa,również bez niego się nie ruszam. Pyszna propozycja. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jak coś napiszecie - pochwały i krytyki, jakieś pytania. :)