niedziela, 23 października 2016

Kilka wskazówek dot. wyjazdu do Paryża

Dzisiaj ostatni post związany z Paryżem. Tym razem podzielę się z Wami kilkoma wskazówkami, które mogą być przydatne, jeśli planujecie wyjazd do stolicy Francji. :)

1. Dojazd
Do Paryża jechaliśmy samochodem, ponieważ musieliśmy zabrać sporo rzeczy, a do tego wyszedł taniej w porównaniu z samolotem, którego na początku też szukaliśmy. Gdybyśmy wybrali drugi środek transportu, lecielibyśmy z Krakowa na lotnisko Paris Charles-de-Gaulle liniami EasyJet. Dla jednej/dwóch osób ceny biletów są naprawdę przyjemne, więc polecam popatrzeć na te linie, jeśli chcecie lecieć z Krakowa.

2. Zakwaterowanie
Kolejna najważniejsza rzecz, jeśli chodzi o jakikolwiek wyjazd. W Disneylandzie spaliśmy w hotelu partnerskim B&B Hotel (KLIK). W cenie noclegu jest śniadanie oraz transport do parków rozrywki. :) Pokoje naprawdę czyste i ładne, więc z czystym sumieniem mogę Wam polecić ten hotel.
Jeśli chodzi o Paryż, to tam nie spaliśmy w hotelu. Wybraliśmy noclegi u księży Pallotynów, na rue Surcouf. Uwierzcie mi, lepszego noclegu nie znajdziecie! :P Każdy może pozwolić sobie skorzystanie z tego noclegu, nie kosztuje to dużo, a do tego lokalizacja jest wspaniała!!! Tylko 15 minut na nogach do Wieży Eiffel i dosłownie kilka na Place de la Concorde. Jestem pewna, że następnym razem też się tam wybiorę. :)
3. Zwiedzanie
Jadąc do Paryża i organizując ten wyjazd samemu, musicie wiedzieć, co chcecie zobaczyć/gdzie wejść. Ja chciałam pokazać mojej rodzince najważniejsze rzeczy i zdążyć to zrobić w dwa dni. Pierwszego dnia obowiązkowo wjechaliśmy na szczyt Wieży Eiffel'a, przeszliśmy się po Champs-Elysee, zobaczyliśmy Luwr (nie wchodziliśmy do środka, ponieważ nie starczyłoby nam czasu) i wspięliśmy się (po 400 schodach) na wieżę katedry Notre-Dame de Paris, skąd mogliśmy podziwiać cudowny widok na Paryż w towarzystwie gargulców. Naprawdę polecam Wam troszkę się zmęczyć i wejść tam na górę. :) Wieczorem poszliśmy na rejs po Sekwanie - jeśli tam będziecie, też się na to wybierzcie. Obowiązkowo. :P Następnego dnia odwiedziliśmy Montmartre, Madeleine i Operę. Uważam, że w samym mieście zobaczyliśmy większą część ważnych miejsc, a w piątek pojechaliśmy jeszcze do Wersalu. :) Jedno jest pewne - chodząc po mieście, na pewno przyda się Wam jego plan. Mój Tata ściągnął na swojego tableta plan Paryża jako aplikację, do której nie potrzebny jest internet :)
Tutaj rozkminiałam, gdzie jest najbliższa stacja metra :P
4. Transport
Większość trasy pokonaliśmy pieszo, jednak w pewnych momentach nasze nogi odmawiały posłuszeństwa i musieliśmy skorzystać z komunikacji miejskiej. Najwięcej razy jeździliśmy autobusem (można z niego podziwiać miasto ;) ), jednak z metra też korzystaliśmy. Jeżeli wiecie, że będziecie korzystać z transportu publicznego wiele razy, to opłaca się kupić karnet 10 biletów, który kosztuje 14,45 euro. Jeden bilet kosztuje 1,90 euro, więc taki pakiet się opłaca. Na jednym takim bilecie możecie jeździć i przesiadać się między autobusami/autobusami i tramwajami/liniami metra. U kierowcy autobusu też możecie kupić bilet, jednak kosztuje on 2 euro i nie możecie się na nim przesiadać!