piątek, 14 października 2016

Sous le ciel de Paris | Paris

Dzisiaj kolejny post z Paryża, tym razem z drugiego dnia zwiedzania. Poszliśmy wtedy na wzgórze Montmartre, skąd jest wspaniały widok na całe miasto! Nie można zapomnieć o cudownej Bazylice Sacré Coeur zbudowanej po wojnie francusko - pruskiej między 1876 a 1914 rokiem. Jej biały kolor zawdzięczamy materiału, z którego jest zbudowana - trawertynu. Oczywiście widzieliśmy Le Moulin Rouge, ale w dzień nie robi aż tak dużego wrażenia jak wieczorem. :P
Później wróciliśmy do naszego miejsca zakwaterowania. Mój Tata i moja siostra byli zmęczeni i postanowili nigdzie się już nie ruszać. Natomiast ja i moja Mama poszłyśmy dalej odkrywać Paryż. Dotarłyśmy do pięknego kościoła Madeleine oraz do Opery Garnier. Nie mogłyśmy przegapić najpiękniejszego mostu w mieście - Mostu Aleksandra III. Przyznam się Wam, że czułam się na nim jak tytułowa bohaterka bajki "Anastasia" :P

Aujourd'hui je vous raconte de ma deuxième journée à Paris. Nous sommes allés au quartier Montmartre d'où nous pouvions admirer une vue magnifique! :) Nous étions très impressionnés par la Basilique du Sacré-Coeur (elle est blanche grâce aux matériaux de construction) construite de 1876 à 1914 après la guerre franco-prussienne.  Puis on a vu Le Moulin Rogue qui est plus impressionnant pendant la nuit :P
Ensuite on est rentrés à notre hôtel. Mon Père et ma soeur étaient très fatigués et ils ont décidé de ne pas aller découvrir Paris. Mais ma Mère et moi voulions encore visiter la ville :) On est allées à la Madeleine et à l'Opéra Garnier. On n'a pas pu manquer l'occasion et on a dû prendre des photos depuis le Pont Alexandre III qui est le plus beau pont à Paris. Je vous avoue que je me suis sentie comme Anastasia du dessin animé :) 
Sweter/Un pull - House
Dżinsy/Un jean - Sinsay
Torebka/Un sac à main - prezent/un cadeau

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jak coś napiszecie - pochwały i krytyki, jakieś pytania. :)